handelsbetingelser

Bestilling

Din bestilling på rsl.dk kan kun ske via nettet. Vi leverer kun til adresser i Danmark (ikke Grønland og Færøerne).


Leveringsadresse

Varerne vil blive leveret til den valgte eller indtastede adresse.

Ønskes en anden leveringsadresse end faktura adressen, benyt da anden leveringsadresse ved adressefeltet.


Forespørgsel på ordre

Har du en forespørgsel på din ordre, rettelse eller lign., skal du maile det til info@rsl.dk.

Skriv hvad du ønsker at vide og meget vigtigt: HUSK ORDRENUMMER.
 

Betaling & gebyr

På rsl.dk kan du benytte Dankort eller Visa Dankort.

Alle transaktioner er gebyrfri. Der trækkes ikke betalingsgebyr for betaling med kort over nettet.

Alle priser i shoppen er inklusiv 25 % moms.


Sikkerhed

De data, der sendes i forbindelse med kortbetaling, er krypterede (SSL). Kun NETS kan læse disse data. Ingen andre vil kunne læse disse oplysninger.


Fragt og levering

Alle varer sendes med GLS. Der er ikke mulighed for afhentning eller aflevering på vores adresse. Alle ordrer over 300 kr. leveres fragtfrit. Alle bestillinger sendes som pakker.


Leveringstid

Når bestillingen er afgivet, behandler vi din ordre indenfor 2 arbejdsdage. (Gælder ikke weekend og helligdage).


Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret på 24 mdr. på alle varer.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået op til 24 måneder efter købet.

Det er dog en forudsætning, at disse fejl og mangler ikke er opstået ved din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Hvis varen er behæftet med fejl/mangler, er kunden berettiget til at kræve omlevering. Det vil sige, at man kræver en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over.

Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget, samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for RSL.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret mangelen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Du har som kunde krav på at få varen repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at dette ikke vil medføre væsentlige omkostninger for RSL.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på nedenstående adresse:

RSL Europe
Vindegade 20 B
5000 Odense C

Når du returnerer varen, bedes du give os følgende oplysninger:

  • Fejl på produktet
  • Hvorledes den er opstået
  • Navn - Adresse - Telefonnummer - E-mail
  • Evt. bemærkninger.

Bemærk!
Vi modtager ikke pakker pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende information følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelsen, registreringsnummer, kontonummer for bankkonto, hvortil refusion skal foregå.

Du er altid som kunde meget velkommen til at kontakte os, hvis der opstår tvivlsspørgsmål i forbindelse med returnering/reklamation. Vi kan kontaktes på mail, eller telefon.


Fortrydelsesret/ombytning af vare(r)

RSL yder 30 dages returret.

Fortrydelsesretten/bytteretten løber fra den dag, kunden modtager varen.

Hvis kunden vælger at gøre brug af fortrydelsesretten/bytteretten, skal varen tilbagesendes i samme stand, mængde og original emballage. Hvis det er muligt vil det være en god ide at vedlægge en kopi af faktura.

Vigtigt!
Varen bedes returneret i original emballage, da vi sælger mærkevarer. Emballagen har en afgørende værdi for det samlede produkt i forhold til muligheden for gensalg.

Manglende eller ødelagt emballage kan betyde, at det ikke er muligt at få ombyttet varen/modtage pengene retur. Husk derfor altid at gemme emballagen, indtil du har besluttet, om du vil fortryde købet.

Her kan du downloade en Returseddel.


Ved eventuelle klager: Kontakt RSL på info@rsl.dk

Læs mere på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Persondatapolitik

Alle ordrer behandles med den største diskretion. For at kunne indgå en aftale om en ordre på rsl.dk skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail

Disse oplysninger registreres hos RSL. Oplysningerne vil blive bevaret i 5 år og vil på ingen måde blive videregivet til tredjemand.

RSL er dataansvarlig i shoppen. Alle medarbejdere hos RSL har adgang til personoplysningerne. Oplysningerne opbevares og transmitteres ukrypteret. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.

Når der registreres personoplysninger via hjemmesiden, er det for at kunne yde den bedste service i henhold til:

  • Levering
  • Fakturering
  • Reklamation

Kunden vil altid ved endeligt køb/ordreafgivelse skulle give sit samtykke på godkendelse af vores salg og handelsbetingelser.

Du har som kunde på ethvert tidspunkt ret til at kontakte os med henblik på sletning eller oplysning af de registrerede personoplysninger i henhold til persondataloven. Ved henvendelse skal dette ske på info@rsl.dk.


Cookies

På rsl.dk anvendes der cookies med det eneste formål at optimere sitet og dens funktioner.

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv. På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website f.eks.

Et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer.

En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når der modtages en cookie, eller du kan vælge at slå det helt fra.

Du kan slette cookies på følgende måde: I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> "Slet cookies".


Logstatistik

Logstatistik bruges på rsl.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, og hvor de kommer fra, og på hvilken del websitet forlades mm. Logstatistik anvendes udelukkende med det formål at optimerer websitet og dets funktionaliteter.


Hvordan handler jeg på rsl.dk?

  • Valg af vare(r), varer tilføjes til indkøbskurv, handelsvilkår læses igennem og godkendes.
  • Personoplysninger, navn, adresse o.s.v.
  • Felter med * skal udfyldes.
  • Personoplysninger godkendes. Ordre afgives.
  • Bekræftelse af køb. Betaling gennemføres.


Nyhedsmail

Vores nyhedsmail er et tilbud til den enkelte kunde om at modtage en nyhedsmail/reklame med det sidste nye/tilbud.

Man tilmelder sig nyhedsmailen via rsl.dk. Kunden kan på ethvert givent tidspunkt framelde sig vores nyhedsmail enten via den sidst modtagne mail eller ved kontakt til os pr. telefon eller mail.


Facebook

Du er meget velkommen til at blive medlem at vores Facebookgruppe: facebook.com/RSLeurope

Gruppen er oprettet for kunder, kommende kunder, dine venner og mine venner!

Der vil i gruppen på sigt komme rigtig gode tilbud og en masse informationer om f.eks. udsalg. Planen er, at der skal arbejdes på specielle Facebook tilbud til medlemmer i denne gruppe.

Der vil også være mulighed for at føre dialog med andre kunder eller kommende kunder, og man kan ligeledes spørge os. Vi vil svare i det omfang, det kan lade sig gøre.

Det er gratis at være medlem. Det kræver kun en Facebook profil.